Известие

Collapse
No announcement yet.

нов потребител- проблем с турбото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • нов потребител- проблем с турбото

    Здравейте.
    От няколко седмици имам Алфа Ромео 147 , май 2004, 1.9 JTD . Колата е много запазена , по километраж на 180 000 км. Взета е от авто къща.
    Преди няколко дни мъжът ми докато я караше усети , че няма мощност и я откарахме на сервиз при познати в Благоевград. Седя няколко дни и казаха, че са направили диагностика и проблема е турбото. Цена за ново - 2000 лв. Сега ни докараха старото и ще утре ще го караме до Разлог на някакъв човек да го погледнел дали може да се оправи .
    Моля ви кажете от какво се разваля турбото и как е най-добре да се постъпи в случая.
    Извинявам се ако нещо не е описано адекватно, това ми е първата кола и нямам опит с автомобили.

  • #2
    Идете и в друг сервиз.
    Вариантите, за да няма мощност са няколко.

    Просто идете в друг сервиз за второ мнение.
    ex - 147 16v multijet

    Comment


    • #3
      диагностика в БЛАГОЕВГРАД?

      Можете ли да ми кажете къде мога да я откарам в Благоевград . Много е притеснително това , което се случва. Звъннах на къщата от където сме я купили( не че разчитам нещо на тях) , казаха , че ако е турбото няма шанс да се движи, ще хвърля масло?
      Само като си помисля, как ми я барничка под капака и как всеки ще и пипа разни неща и почвам много сериозно да се напрягам
      Моля ви да кажете, ако знаете някой надежден човек, че съм като сляпо куче на светло
      Last edited by rapuncel; d.m.y г., 14:56.

      Comment


      • #4
        Попитай ги каде е проблема в турбината. Геометрия, лопатки, клапан? Турбините се рециклират до към 800лв. Варианта е и втора употреба 400-600лв. ама 2000лв. за нова..... Аз съм сменял, взех от колега за 400лв. и от тогава съм забравил. Успех и не се отчайвай от марката, повечето дизели са така.
        sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

        Comment


        • #5
          По принцип кое е по-добре да се рециклира или втора употреба? Ако се взема втора употреба как мога да съм сигурна какво избирам?

          Comment


          • #6
            Втора употреба е вариант но трябва да я погледне човек който е в час. Ако е сигурно че е турбината, може да пуснеш тема в раздел- купува. Рециклирането е също добър вариант, трябва да я погледне някой който се занимава с това, да и види проблема да ти каже цена и си вземаш решение. Мойта старата нямаше никакъв луфт но лопатките и бяха опърлени и изкривени. Обадиха ми 500лв. само за части и аз реших втора употреба.
            sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

            Comment


            • #7
              Турбото се разваля предимно от липса на смазване (ниско ниво на маслото), масло на повече от 10000 км., както и на мизерии в маслото. Ако колата е нов внос от Италия е нормално, жабарите са мърлячи и не сменят масло, а доливат. Освен това за двигателите с турбо-компресори е препоръчително преди да се загасят да поработят на място около 1 минута. За толкова време турбината ще се е охладила и лагерите ще са смазани добре.
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • #8
                Колежке запали колата и някой да натисне педала на газта до 4000 об. и ако пуши бял дим от аспуха , значи турбото е за ремонт или смяна.Ако няма бял пушек значи проблема е някъде другаде. Успех с колицата.
                АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
                http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

                Comment


                • #9
                  Турбината освен да духа масло и се случват и други проблеми. Моята нямаше грам луфт, масло не пипаше изобщо ама геометрията беше мармалад. Не е гаранция че като не пуше, не е за смяна.
                  sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Marchoni Покажи съобщение
                    Турбината освен да духа масло и се случват и други проблеми. Моята нямаше грам луфт, масло не пипаше изобщо ама геометрията беше мармалад. Не е гаранция че като не пуше, не е за смяна.
                    Я обясни или дай снимки по-добре!
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      Я обясни или дай снимки по-добре!
                      Топлата перка и липсваха върховете на лопатките, а на геометрията лопатките са нагънати предполагам от прегряване. Иначе няма никакъв луфт ( радиален, аксиален ) на оста. Утре ще я снимам, да стане по-ясно.
                      sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от rapuncel Покажи съобщение
                        Можете ли да ми кажете къде мога да я откарам в Благоевград . Много е притеснително това , което се случва. Звъннах на къщата от където сме я купили( не че разчитам нещо на тях) , казаха , че ако е турбото няма шанс да се движи, ще хвърля масло?
                        Само като си помисля, как ми я барничка под капака и как всеки ще и пипа разни неща и почвам много сериозно да се напрягам
                        Моля ви да кажете, ако знаете някой надежден човек, че съм като сляпо куче на светло
                        В Благоевград за жалост няма вече кадърен майстор за Алфи,карай колата към София!!!!!
                        Свестна диагностика в Благоевград може само Фори в Струмско да ти направи,той и работа може да ти свърши де,но .....та сервиза е в Струмско,минаваш Техномаркет и Бриколаж,първата пряка в дясно и малко след това си пред сервиза,питаш за Никифор.
                        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                        Citroen C2 1,6 Sensodrive

                        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Marchoni Покажи съобщение
                          Топлата перка и липсваха върховете на лопатките, а на геометрията лопатките са нагънати предполагам от прегряване. Иначе няма никакъв луфт ( радиален, аксиален ) на оста. Утре ще я снимам, да стане по-ясно.
                          На такива като твоята кола трудно се случват такива неща защото имат ограничител на геометрията (не че не е възможно де) но по-важно в случая е какви бяха признаците! Нямаше мощност например или.....
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #14
                            Нямаше мощност и пушеше много. Геометрията беше блокирала отворена и турбината не правеше нужното налягане ( от там и черните пушеци ). След като я свалих да я чистя, видях защо не се движи ( лопаткоте бяха доста криви и стържеха по стените на охлюва ). Не знам дали е възможно, но е факт. Не знам какво е ставало преди това, защото скоро бях взел колата.
                            sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                            Comment


                            • #15
                              Две по-евтини причини:
                              - дебитомер
                              - отворен егр клапан

                              И не знам как ги мислите тези цени, но турбо за 115 е 200-250лв втора цедка, за 140-150 1.9 0- 300-350лв, за 2.4 е ~300лв.

                              Въпрос на търсене, малко да знаеш, какво да гледаш като го купуваш и огромна доза късмет. И естествено да го отвориш и да му почистиш геометрията и правилен монтаж
                              ex - 147 16v multijet

                              Comment

                              Working...
                              X